Working on that summerbody? Hier heb je enkele handige tips!


De maand maart is terug begonnen en de plannen voor deze zomer beginnen vorm te krijgen. Een leuke zomerreis of zonnige pool party? Het ideale moment om terug aan die strakke summerbody te werken. Maar toch is het niet altijd even eenvoudig om die winterreserves te verliezen en je agenda vrij te maken voor intensieve fitness trainingen.


Small changes, big results! Geef jezelf de tijd om uit jouw winterslaap te ontwaken en begin met kleine toevoegingen.



- Drink veel water

  • Dit bevordert je stofwisseling en helpt bij het verbranden van vet.

  • Probeer 6 tot 8 glazen water te drinken per dag. Vergeet je dit vaak? Er zijn tal van mobiele apps die jou dit helpen herinneren.


- Slaap voldoende

  • Volgens wetenschappelijk onderzoek reageren de hersenen veel positiever op vet en ongezond eten als je te weinig geslapen hebt.

  • Hoeveel slaap je nodig hebt hangt af van persoon tot persoon. Gemiddeld wordt er 7u gezegd maar bepaal vooral zelf hoeveel uren je nodig hebt. De uren voor middernacht zijn belangrijk, kruip dus liever wat vroeger in jouw bed en gun jezelf wat meer tijd in de ochtend (ideaal voor een gezond ontbijt!)

  • Zet de wekker af in het weekend en ontwaak op natuurlijke wijze, een wereld van verschil.


- Probeer alcohol te vermijden

  • Af en toe een glaasje kan geen kwaad, maar alcohol is wel een boosdoener voor huid, gewicht en energiek gevoel.

  • Drink een glas water bij elke consumptie alcohol, extra hydratie gegarandeerd.


- Sla je ontbijt niet over

  • Volgens veel onderzoeken is ondertussen duidelijk dat ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Een gezond ontbijt geeft je energie, zet je darmen in beweging en het houdt je fit.

  • Met een gezond ontbijt begin je de dag vol energie.

  • Jouw spijsvertering begint van ’s morgens al te werken waardoor je meer verbrand gedurende de dag

  • Een gezond ontbijt zorgt ervoor dat je geen honger hebt tot de lunch

  • Veel variëteit is belangrijk en veel fruit.


- Kies voor food prepping tijdens het weekend

  • Dit is een leuke oplossing om tijdens de week geen inzinking te krijgen en meer tijd te winnen.


- Eet langzamer

  • Als je snel eet krijg je sneller trek, dus doe rustig aan met je lekkernij en geniet er van.


- Kies voor gezonde snacks

  • Heb je soms nood aan een vieruurtje. Geen probleem maar probeer een gezond alternatief te vinden. Denk maar aan een stukje bananenbrood of een stuk fruit.


- Wees niet te streng voor jezelf

  • Het kan geen kwaad om in het weekend je favoriete gerecht of dessert te eten. Zie het als een beloning voor al het harde werk dat je in de week levert.

  • Het mag nooit aanvoelen als een “dieet” of restrictie, eten blijft jouw beste vriend!

0 keer bekeken
  • Facebook Arthur & The Sisters
  • LinkedIn - Arthur & The Sisters
  • Instagram Arthur & The Sisters

© 2018 Arthur and The Sisters

0