Hoe organiseer je de perfecte en gezonde kerstbrunch?


Het is weer zover, Kerstmis staat voor de deur! En wat beter dan een gezellige kerstbrunch te organiseren met vrienden en familie? We hebben er zin in! Maar... hoe maak je een brunch gezonder zonder zaken op te geven?



Brunchen ligt een beetje tussen het ontbijt en de lunch in. Daarom mogen er aan het klassieke ontbijt ook wat hartige elementen worden toegevoegd. Er zijn echter een aantal ingrediënten die bij elke brunch aanwezig zijn, zoals goed brood, beleg en fruit.


Maar een brunch hoeft natuurlijk niet altijd suikerrijk en ongezond te zijn. Moet je daarvoor je volledige brunch aanpassen? Neen helemaal niet! Zoals bij elke brunch horen er koffiekoeken en andere zoetigheden bij maar door enkele extra's toe te voegen of te vervangen maak je jouw brunch onmiddellijk een stuk gezonder.


Hier heb je enkele tips:


  • Zorg voor voldoende gezonde vezels zoals veel fruit, havermout en granola als krokante topping;

  • Zorg voor voldoende variëteit! Denk zeker aan de nodige eiwitten zoals zalm, heilbot, groenten omelet, enzoverder;

  • Vervang vers geperste fruitsappen door een heerlijk gezonde groentensmoothie of geïnfuseerd water met komkommer;

  • Wil je American pancakes op de menu? Zorg dan voor een gezonde variant. Pannenkoekjes met kikkererwtenmeel. Extra proteïnen gegarandeerd!


107 keer bekeken
  • Facebook Arthur & The Sisters
  • LinkedIn - Arthur & The Sisters
  • Instagram Arthur & The Sisters

© 2018 Arthur and The Sisters

0